Montreal, Canada – 15 juni 2022 – Leaseweb Global, een toonaangevende leverancier van hosting- en clouddiensten, heeft vandaag bekendgemaakt dat Roger Brulotte is benoemd als CEO van de Canadese dochteronderneming van Leaseweb, iWeb Technologies, Inc.

Brulotte is naar Leaseweb gekomen met ruim 20 jaar ervaring in de telecom- en IT-infrastructuursector. Zijn meest recente rol was als algemeen directeur bij Zayo Group, een leverancier van infrastructuur en communicatie diensten, waaronder glasvezel en bandbreedteconnectiviteit, in Noord-Amerika en West-Europa. Eerdere leidinggevende functies waren onder andere Vice President Sales & Strategic Alliances bij Root Data Center en algemeen directeur bij Cologix Canada, een netwerkneutraal interconnectie- en datacenterbedrijf.

“Rogers uitzonderlijke zakelijke ontwikkelingsvaardigheden en indrukwekkende staat van dienst als manager van topteams in de technologiesector maken hem bij uitstek geschikt om leiding te geven aan de strategie en groei van Leaseweb in Canada”, vertelt Con Zwinkels, oprichter en CEO van Leaseweb Global. “Hij versterkt ons senior managementteam met een diepgaand inzicht in de Canadese markt en een grote klantgerichtheid die onmisbaar zijn voor het uitbreiden en bestendigen van onze positie in deze belangrijke, snelgroeiende markt.”

iWeb werd opgericht in 1996 en is een van de belangrijkste leveranciers van Infrastructure as a Service (IaaS)-oplossingen in Canada. Het bedrijf biedt krachtige dedicated servers en cloudhosting vanuit zijn drie datacenters in Montreal. Leaseweb heeft iWeb in augustus 2021 overgenomen om zijn marktaanwezigheid in Canada te vergroten, en inmiddels is Canada na Nederland en de VS de regio met de hoogste opbrengst voor het bedrijf. De integratie van iWeb met het wereldwijde netwerk van Leaseweb stelt klanten in staat om naadloos uit te breiden naar Canada en tegelijk te profiteren van wereldwijd beschikbare cloudinfrastructuur.

“Als zakelijke leider die geniet van het opbouwen van merken en relaties ben ik vereerd om CEO van Leasewebs Canadese activiteiten te worden”, aldus Brulotte. “We hebben een uitmuntend pakket aan oplossingen en een sterk lokaal team dat zeer klantgericht werkt. Ik zie ernaar uit om de groei van Leaseweb te versnellen en vorm te geven aan zijn visie voor de levering van veilige, voordelige en betrouwbare cloudhostingoplossingen aan klanten in de hele regio.”

Over Leaseweb

Leaseweb is een toonaangevende leverancier van Infrastructure as a Service (IaaS)-diensten met een wereldwijd portfolio van 20.000 klanten die uiteenlopen van mkb-bedrijven tot multinationals. Het dienstenpakket omvat onder andere Public CloudPrivate CloudDedicated ServersColocationContent Delivery Network en Cyber Security Services, met uitzonderlijke klantenservice en technische ondersteuning. Leaseweb beschikt over meer dan 80.000 servers en levert al sinds 1997 infrastructuur voor cruciale websites, internetapplicaties, e-mailservers, beveiliging en opslagdiensten. Het bedrijf beheert 25 datacenters in Europa, Azië, Australië en Noord-Amerika, die allemaal worden ondersteund door een superieur wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van 10 Tbps.

Leaseweb biedt zijn diensten aan via diverse dochterondernemingen: Leaseweb Netherlands B.V., Leaseweb USA, Inc., Leaseweb Asia Pacific PTE. LTD, Leaseweb CDN B.V., Leaseweb Deutschland GmbH, Leaseweb Australia Ltd., Leaseweb UK Ltd, Leaseweb Japan KK, Leaseweb Hong Kong LTD en iWeb Technologies Inc.

Ga voor meer informatie naar http://www.leaseweb.com.

Contact:

Derrick Shannon