Door de snelheid en flexibiliteit van de NGINX webserversoftware te combineren met de wereldwijde eersteklas infrastructuurdiensten van LeaseWeb, kunnen beide bedrijven hun innovatieve dienstverlening nog verder optimaliseren.

Meer dan 25 procent van de internationale top 1000 high traffic websites maakt al gebruik van NGINX, waardoor het de op één na populairste opensource webserver op het internet is. Onder de gebruikers van NGINX bevinden zich bekende online diensten zoals Facebook, Dropbox, Groupon, WordPress en SourceForge. LeaseWeb is op haar beurt één van de grootse internet infrastructuur- en hostingproviders in Europa en de Verenigde Staten en bedient klanten als Kelkoo, Starbucks en Wikimedia.

De twee bedrijven startten een samenwerking tijdens de ontwikkeling van de nieuwe Content Delivery Network (CDN)-infrastructuur van LeaseWeb. Door gebruik te maken van de producten van NGINX, zal het CDN van LeaseWeb gebruikers in staat stellen wereldwijd sneller en efficiënter web content aan te bieden, ongeacht de locatie van de gebruiker. De combinatie van de high performance internetdiensten van LeaseWeb en de snelheid en schaalbaarheid van NGINX zorgt voor een efficiëntere webinfrastructuur voor een betaalbare prijs. Het succes van de samenwerking en de state-of-the-art hostingoplossingen waren voor NGINX de belangrijkste redenen om voor LeaseWeb te kiezen als preferred infrastructuurpartner.

“Een betrouwbare en veilige hostingomgeving met optimale uptime is voor ons zeer belangrijk”, vertelt Andrew Alexeev, medeoprichter van NGINX. “We zijn erg onder de indruk van de infrastructuur, de prestaties en de stabiliteit van LeaseWeb. Het was dan ook een logische stap om voor LeaseWeb te kiezen als onze preferred infrastructuurpartner.”

“NGINX was de eerste keuze voor een performance caching-oplossing voor ons CDN. Nu werken we samen aan het optimaliseren van onze innovatieve dienstverlening”, vertelt Robert van der Meulen van LeaseWeb. “We zijn er trots op dat onze samenwerking heeft geleid tot een preferred partnership.”