Amsterdam, Nederland, Juni 12 2019 - cloud hosting provider Leaseweb heeft voor de lancering van Crytek’s game Hunt: Showdown voor de Xbox One, 400 extra dedicated servers ingericht in Europa en de Verenigde Staten. Op deze manier kan Crytek de gamers een vlekkeloze online spelervaring garanderen.

Leaseweb bood de schaalbaarheid waar Crytek behoefte aan heeft door snel extra serverscapaciteit beschikbaar te stellen op de locaties met de meeste gamers. Faruk Yerli, CEO van Crytek, vertelt: “De lancering van een game als Hunt: Showdown vraagt om een wereldwijd schaalbare serverinfrastructuur met één centraal aanspreekpunt. De fysieke nabijheid van servers is bepalend voor de kwaliteit van de online spelervaring. Dat geldt ook voor de latency en snelheid. Netwerkvertraging is een belangrijke maatstaf voor de kwaliteit van online gamen. Om deze reden hebben we in aanloop naar deze lancering Leaseweb gevraagd om ons te helpen om de latency tot een minimum terug te dringen.”

Leaseweb levert sinds 2015 op maat ingerichte dedicated servers aan Crytek. Deze servers worden op locaties overal ter wereld gehost. Leaseweb voorziet Crytek daarnaast van wereldwijde connectiviteit via zijn netwerk, dat bestaat uit een aantal Tier 1 IP-netwerken.

“Game developers zoals Crytek, die regelmatig belangrijke updates en nieuwe games uitbrengen, hebben behoefte aan flexibiliteit en maatwerk. En wij hebben alles in huis om daarin te voorzien”, zegt Marcus Busch, managing director bij Leaseweb Germany. “We bieden Crytek strategische ondersteuning door gezamenlijk te plannen en alle middelen beschikbaar te stellen die nodig zijn voor updates en productlanceringen zoals Hunt: Showdown.”

Yerli zegt: “Bij elke lancering en update van een game is een flexibele en schaalbare infrastructuur van cruciaal belang. Soms is het nodig om binnen een paar dagen tijd honderden dedicated servers in te richten op basis van gedetailleerde specificaties. Leaseweb gaat hierin bijzonder proactief te werk en beveelt infrastructuurverbeteringen aan in aansluiting op onze specifieke eisen. Leaseweb heeft Crytek geholpen aan een beschikbaarheidspercentage van 100% en een bijzonder lage gemiddelde latency.”

Beide managed security services zijn per direct verkrijgbaar en vormen een aanvulling op het aanbod van beveiligingsdiensten, waaronder DDoS IP Protection en Web Application Firewall.

Leaseweb is een toonaangevende Infrastructure as a Service (IaaS)-aanbieder. Het bedient wereldwijd 17.500 klanten, variërend van kleine bedrijven tot multinationals. Het dienstenaanbod van Leaseweb omvat include Public Cloud, Private Cloud, Dedicated Servers, Colocation, Content Delivery Network, en Cyber Security Services. Deze diensten worden aangeboden in combinatie met uitmuntende klantenservice en technische ondersteuning. Leaseweb heeft meer dan 80.000 servers in beheer en biedt sinds zijn oprichting in 1997 zijn klanten een infrastructuur aan voor bedrijfskritische websites, internetapplicaties, e-mailservers, beveiliging en opslagdiensten. Het bedrijf beschikt over 19 datacenters in locaties in Europa, Azië, Australië en Noord-Amerika. Deze worden ondersteund door een superieur wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van ruim 5,5 Tbps. Leaseweb biedt diensten aan via verschillende dochterondernemingen, namelijk Leaseweb Netherlands B.V. (“Leaseweb Netherlands”), Leaseweb USA, Inc. (“Leaseweb USA”), Leaseweb Asia Pacific PTE. LTD (“Leaseweb Asia”), Leaseweb CDN B.V. (“Leaseweb CDN”) Leaseweb Deutschland GmbH (“Leaseweb Germany”), Leaseweb Australia Ltd. (“Leaseweb Australia”) en Leaseweb UK Ltd (“Leaseweb UK”).

Emile Idzenga

Email: emile.enserio.nl