Met de overnametransactie wordt het klantenbestand van LeaseWeb USA uitgebreid met meer dan 500 nieuwe namen. LeaseWeb neemt daarnaast het voltallige personeel van Shore.net over. Alle gehoste data en infrastructuur van klanten zijn inmiddels met succes gemigreerd van de hostingfaciliteiten van Shore.net naar het geavanceerde datacenter van LeaseWeb USA.

De voorwaarden van de overname zijn niet bekendgemaakt.

LeaseWeb betrad de Amerikaanse markt in januari 2011 met de oprichting van zijn dochteronderneming en eerste datacenter in Manassas. De geografische uitbreiding stelde LeaseWeb in staat om infrastructuurdiensten vanuit de Verenigde Staten aan te bieden en zijn Europese successen daar voort te zetten. In december 2012 breidde LeaseWeb USA zijn Amerikaanse aanwezigheid fors uit. De hostingprovider kan inmiddels groeien tot 3 MW kritisch vermogen in EvoSwitch WDC1, LeaseWeb’s datacenter in Manassas.

William L. Schrader, CEO van LeaseWeb USA: “De afgelopen drie jaar wisten we jaarlijks een forse organische groei van meer dan 100% te realiseren. De activiteiten van Shore.net sluiten perfect aan op ons eigen dienstenaanbod, waardoor deze overname ons in staat stelt om ons groeitempo door te zetten.”