Amsterdam, 20 september 2022 – Leaseweb Global, een toonaangevende aanbieder van hosting- en clouddiensten, heeft vandaag aangekondigd dat het bedrijf nog vóór het einde van het jaar zijn aanwezigheid in Azië-Pacific zal versterken met de opening van drie nieuwe datacenters in Tokio, Singapore en Sydney. Zodra de nieuwe locaties operationeel zijn, beschikt Leaseweb in totaal over negen datacenters in de regio.

Als onderdeel van zijn uitbreidingsplannen kondigde het bedrijf ook de promotie aan van Pieter Kraan, die naast zijn verantwoordelijkheid voor Leaseweb Hong Kong en Leaseweb Japan ook Managing Director van Leaseweb Asia-Pacific en Leaseweb Australia wordt. Kraan kwam in december 2021 bij Leaseweb en neemt de leiding van de lokale teams in Singapore en Sydney over van Julia Gortinskaya, die terugkeert naar Amsterdam om Sales Director van Leaseweb Netherlands te worden.

“APAC is een enorme groeimarkt voor clouddiensten en de uitbreiding van onze datacentercapaciteit in de regio zal Leaseweb in staat stellen om betere en snellere oplossingen te bieden aan lokale klanten en aan de toekomstige vraag te voldoen”, aldus Kraan, die is gestationeerd in het hoofdkantoor van Leaseweb Asia Pacific in Singapore. “Ik kijk ernaar uit om ons marktsucces verder uit te bouwen met ons geweldige team in de regio en zowel start-ups als grote ondernemingen te helpen bij het realiseren van hun digitale transformatiedoelen.”

Azië-Pacific is de snelst groeiende regio voor cloudadoptie wereldwijd. De totale uitgaven aan clouddiensten zullen naar verwachting blijven toenemen tot 200 miljard dollar in 2024. Leaseweb Asia Pacific is al sinds 2013 aanwezig in de regio en bedient klanten in uiteenlopende sectoren zoals MarTech, AdTech, FinTech, Gaming, Big Tech, Cyber Security en SaaS.

“Leaseweb heeft in de afgelopen twee jaar een geweldige groei doorgemaakt in de APAC-regio. De omzet is verdubbeld en de diverse locaties hebben veel nieuwe klanten verwelkomd”, vertelt Julia Gortinskaya, die sinds 2012 bij Leaseweb werkt. “Ik weet zeker dat Leaseweb Asia Pacific onder leiding van Pieter zijn groei zal voortzetten en nog meer bedrijven zal helpen om te profiteren van het geweldige potentieel van hybride cloudoplossingen.” leaseweb@touchdownpr.com

Lees het persbericht in de Japanse taal.

Leaseweb is een toonaangevende leverancier van Infrastructure as a Service (IaaS)-diensten met een wereldwijd portfolio van 20.000 klanten die uiteenlopen van mkb-bedrijven tot multinationals. Het dienstenpakket omvat onder andere Public CloudPrivate Cloud,   Dedicated Servers  Colocation,   Content Delivery Network  en   Cyber Security Services, met uitzonderlijke klantenservice en technische ondersteuning. Leaseweb beschikt over meer dan 80.000 servers en levert al sinds 1997 infrastructuur voor cruciale websites, internetapplicaties, e-mailservers, beveiliging en opslagdiensten. Het bedrijf beheert 25 datacenters in Europa, Azië, Australië en Noord-Amerika, die allemaal worden ondersteund door een superieur wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van 10 Tbps.

Leaseweb biedt zijn diensten aan via diverse dochterondernemingen: Leaseweb Netherlands B.V., Leaseweb USA, Inc., Leaseweb Asia Pacific PTE. LTD, Leaseweb CDN B.V., Leaseweb Deutschland GmbH, Leaseweb Australia Ltd., Leaseweb UK Ltd, Leaseweb Japan KK, Leaseweb Hong Kong LTD en iWeb Technologies Inc.

Ga voor meer informatie naar http://www.leaseweb.com.

Contact:

Derrick Shannon