Singapore – 16 januari , 2024 –  Leaseweb Global, een toonaangevende leverancier van cloudservices en Infrastructure as a Service (IaaS), heeft vandaag de lancering van zijn Leaseweb Multi-CDN in de regio Azië-Pacific aangekondigd. De multi-CDN-technologie combineert meerdere providers van Content Delivery Networks (CDN's) om het wereldwijde bereik van klanten te vergroten. Het is ideaal voor aanbieders van media, entertainment, marketing, advertenties, SaaS en gaming om latency te verlagen en de performance van hun content met intensief bandbreedtegebruik te verbeteren, ongeacht pieken in het internetverkeer.

Als onderdeel van zijn Multi-CDN-aanbod levert Leaseweb klanten een geavanceerd self-service portal, waarmee gebruikers hun contentdistributie kunnen optimaliseren met een naadloze CDN-integratie. Er is ook een platform voor geconsolideerde rapportages, dat belangrijke statistieken van verschillende CDN's verzamelt en standaardiseert. Klanten krijgen ook toegang tot meer dan 545 PoP's over de hele wereld, in Europa, Canada, de VS, Zuid-Amerika, het Midden-Oosten, Afrika, India, Hong Kong, Singapore en Australië. Ze profiteren van ongeëvenaarde capaciteit, omdat iedere piek kan worden opgevangen met drie wereldwijde CDN's met automatische intelligente omschakeling.

Leaseweb werkt met een unieke, geoptimaliseerde strategie die gebruik maakt van performance-metingen in het besluitvormingsproces. Door CDN-providers te combineren met een redundant mechanisme om te wisselen tussen providers, garandeert Leaseweb Multi-CDN intelligente routing van alle traffic voor optimale performance, minder latency en optimale beschikbaarheid voor eindgebruikers. Dit heeft niet alleen enorme voordelen voor de eindgebruiker, die profiteert van ongeëvenaarde betrouwbaarheid en beschikbaarheid. Het neemt klanten van Leaseweb ook onderhandelingen en beheertaken uit handen, wat tijd en kosten bespaart.

Pieter Kraan, Managing Director van Leaseweb Singapore: “De regio Azië-Pacific is niet alleen een belangrijke regio voor Leaseweb, maar het is een onmisbare hub voor de complete datacenterbranche. Multi-CDN-capaciteiten vormen hier een essentieel onderdeel van. Digitalisering blijft doorzetten, smartphones worden steeds meer gebruikt en overal worden 5G-netwerken uitgerold. De CDN-markt zal naar verwachting exponentieel blijven groeien en de APAC-regio vertegenwoordigt een groot deel van de wereldwijde markt. We zijn blij dat we dit nieuwe aanbod hier op de markt kunnen brengen en we zullen er alles aan doen om een best-in-class dienstverlening te bieden met 24/7 ondersteuning. Klanten kunnen rekenen op persoonlijke ondersteuning tijdens kantooruren en een knowledge base die altijd beschikbaar is.”

Leaseweb is een toonaangevende leverancier van Infrastructure as a Service (IaaS) met een wereldwijd klantenportfolio van 20.000 bedrijven van MKB tot enterprise-formaat. De diensten zijn onder andere Public Cloud, Private Cloud,  Dedicated Servers ,  Colocation,  Content Delivery Network , en Cyber Security Services supported Services ondersteund door uitstekende klantenservice en technische ondersteuning. Leaseweb beschikt over meer dan 80.000 servers en levert al sinds 1997 infrastructuur voor cruciale websites, internetapplicaties, e-mailservers, beveiliging en opslagdiensten. Het bedrijf beheert 25 datacenters in Europa, Azië, Australië en de Noord-Amerika, die allemaal worden ondersteund door een superieur wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van 10 Tbps.

Leaseweb biedt zijn diensten aan via diverse dochterondernemingen: Leaseweb Netherlands B.V., Leaseweb USA, Inc., Leaseweb Asia Pacific PTE. LTD, Leaseweb CDN B.V., Leaseweb Deutschland GmbH, Leaseweb Australia Ltd., Leaseweb UK Ltd, Leaseweb Japan KK, Leaseweb Hong Kong LTD en Leaseweb Canada Inc.

Ga voor meer informatie naar: http://www.leaseweb.com

PR Contact:

Melinda Ilagan