LeaseWeb, een toonaangevende wereldwijde infrastructuurprovider, heeft zijn cloud-platform in Duitsland geïntroduceerd. Hierdoor kunnen klanten cloud instances in Duitsland bestellen en direct gebruiken. De instances zijn verbonden met het wereldwijde netwerk van LeaseWeb en eenvoudig te beheren via LeaseWeb’s klantenportal.

De LeaseWeb Cloud, gebaseerd op Cloudstack-technologie, is volledig redundant en wordt gehost in het datacenter van LeaseWeb Germany in Frankfurt. Robert van der Meulen, Manager Cloud bij LeaseWeb: “We hebben een flexibele cloud-infrastructuur ontwikkeld die een oplossing kan bieden voor elk type bedrijf. Ons cloud-platform draait op high-quality hardware die niet alleen alle data van klanten dubbel opslaat, maar ook redundante stroomvoorzieningen en connectiviteit heeft. We bieden klanten daarnaast extra beveiliging via de gratis firewall die bij alle instances is inbegrepen. Hierdoor leveren we één van de meest betrouwbare cloud-oplossingen in de markt."

De lancering van het platform in de Duitse markt is de volgende stap in LeaseWeb’s strategie om zijn wereldwijde IaaS-portfolio verder uit te breiden. Het cloud-platform was al eerder in Nederland en de Verenigde Staten beschikbaar en trok veel Duitse klanten. Herke Plantenga, Managing Director van LeaseWeb Germany: "Er was veel vraag vanuit onze klanten naar een hostinginfrastructuur in Duitsland met de flexibiliteit en beheersbaarheid die inherent zijn aan cloud. Onze cloud-producten zijn ideaal voor een breed scala aan bedrijven, waaronder SaaS- en PaaS-providers, voor wie onze infrastructuur continue groei kan faciliteren. We zijn zeer verheugd om deze uiterst flexibele diensten beschikbaar te maken op een platform dat fysiek gehost wordt in Duitsland."

De introductie van het platform versterkt LeaseWeb Germany's positie in de DACH-regio (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland) als één van de meest vooraanstaande hostingproviders. Plantenga licht toe: "Onze dienstverlening bestaat nu uit cloud-hosting, dedicated servers en colocatie. Hiermee leveren we in Duitsland een volledig scala aan hostingoplossingen, met volledige lokale ondersteuning en een eersteklas infrastructuur."

Over LeaseWeb:
LeaseWeb is een toonaangevende Infrastructure-as-a-Service (IaaS)-provider met een wereldwijde portefeuille van 15.000 klanten, variërend van het midden- en kleinbedrijf tot grote ondernemingen. LeaseWeb levert onder andere public cloud, private cloud, hybride hosting, colocatie en dedicated hosting, ondersteund door uitstekende klantenservice en technische support. Met meer dan 50.000 servers in beheer biedt LeaseWeb sinds 1997 infrastructuur voor bedrijfskritische websites, internetapplicaties, e-mailservers, beveiliging en storagediensten. Het bedrijf exploiteert zes datacenters in de Verenigde Staten en Europa, welke zijn aangesloten op LeaseWeb’s eersteklas wereldwijde netwerk met een totale capaciteit van meer dan 3.0 Tbps. LeaseWeb levert zijn diensten via zijn verschillende dochterondernemingen, namelijk LeaseWeb B.V. (LeaseWeb Netherlands), LeaseWeb USA, Inc. (“LeaseWeb USA”) en LeaseWeb Deutschland GmbH (“LeaseWeb Germany”).