De LeaseWeb Cloud is ontworpen op basis van CloudStack-technologie en volledig redundant uitgevoerd. Het stelt klanten in staat om cloud-servers met een druk op de knop te activeren. De cloud-producten worden ondersteund door een eersteklas klantenportal om netwerk-, compute- en storageresources te beheren.

LeaseWeb is sinds januari 2011 met een eigen hoofdkantoor en datacenter actief op de Amerikaanse markt. Met deze geografische expansie bevestigde LeaseWeb zijn reputatie als wereldwijde leverancier van infrastructuurdiensten en trok het de in Europa ingezette lijn succesvol door naar het Amerikaanse continent. Robert van der Meulen, Manager Cloud bij LeaseWeb: "Onze klantenkring is enorm gegroeid en we ontwikkelen onze clouds in hoog tempo door. We hebben inmiddels al duizenden instances op ons cloud-platform verkocht."

William Schrader, CEO van LeaseWeb USA: "Sinds de opening van ons datacenter in Amerika  hebben we een uitzonderlijke groei doorgemaakt. Vorig jaar hebben we het LeaseWeb concept daar succesvol geïntroduceerd, waardoor klanten in de Verenigde Staten fysieke servers op maat kunnen samenstellen en direct kunnen inzetten. Ik vind het geweldig dat onze klanten vanaf nu ook gemakkelijk nieuwe cloud-instances in ons Amerikaanse datacenter kunnen opstarten. We zetten hiermee een krachtige eerste stap in de Amerikaanse cloud markt.”