LeaseWeb, één van 's werelds grootste hostingmerken, en NICE PEOPLE AT WORK (NPAW), marktleider op het gebied van geavanceerde media-analyse en real-time monitoringtools, hebben vandaag een nieuw samenwerkingsverband aangekondigd om broadcasters te helpen bij het optimaliseren van hun infrastructuur.

De samenwerking combineert NPAW’s YOUBORA Analytics OTT (Over-The-Top) gegevensrapportage en -analyse met het LeaseWeb CDN-platform, Customer Portal en API-oplossingen. Deze uitgebreide service stelt klanten in staat kijkerservaringen te verbeteren door video van TV-kwaliteit te bieden via internet. Klanten kunnen ook belangrijke gegevens van eindgebruikers analyseren, zodat ze hun infrastructuur-configuratie kunnen optimaliseren. Naast website acceleratie is LeaseWeb CDN geoptimaliseerd voor het distribueren van video en grote bestanden.

Met de integratie van YOUBORA Analytics kunnen klanten van LeaseWeb CDN continu gegevens verzamelen voor de analyse van de Quality of Service (QoS) en het gedrag van hun kijkers. LeaseWeb CDN biedt nu ook een gedetailleerde analyse van elke afspeelsessie, om zo meer inzicht te krijgen in de kijkerservaring via het platform. Daarnaast kunnen klanten wereldwijd real-time analytics verzamelen en analyseren, om zo zeer gedetailleerd de netwerkprestaties van het internet in beeld te kunnen brengen.

Julien Lehmann, manager van LeaseWeb CDN: "Dankzij de integratie van YOUBORA Analytics biedt ons platform klanten nóg betere tools en meer inzicht in belangrijke optimalisatiegegevens. Deze informatie helpt klanten om de best mogelijke kijkerservaring te bieden en zo hun omzet te verhogen. Deze samenwerking levert onze klanten de beste technologie voor de best mogelijke prijs."

Ferran Gutiérrez, CEO van NPAW: "Deze partnership past bij ons. Onze wederzijds aanvullende services bieden klanten een grote meerwaarde die hen laat profiteren van de best mogelijke kwaliteit. Klanten krijgen nu gemakkelijk een gedetailleerde analyse van de kijkerservaring die zij bieden, en kunnen dit gebruiken om hun kijkcijfers te vergroten."

Bekijk de instructievideo van het analysedashboard van LeaseWeb CDN voor meer informatie:

Over NICE PEOPLE AT WORK

NPAW is een 'big data'- en technologiebedrijf dat diensten aanbiedt aan de online-mediabranche. Met behulp van real time gegevens helpen we onze klanten bij het leveren van foutloze ervaringen van tv-kwaliteit. Ons platform is toonaangevend in de sector op het gebied van geïntegreerde technologieën en ondersteunde apparaten. Hierdoor kunnen onze klanten slimme zakelijke beslissingen nemen op basis van zeer gedetailleerde en complete gegevens. MPAW is een private onderneming gesteund door durfkapitaal en werd opgericht in 2008. Het hoofdkantoor bevindt zich in Barcelona, Spanje. Bezoek ons op www.nicepeopleatwork.com voor meer informatie en volg ons op LinkedIn.

Over YOUBORA Analytics

YOUBORA Analytics is een krachtig, gecentraliseerd analyse- en optimalisatieplatform voor omroeporganisaties en mediagroepen. Het platform biedt real time informatie over de geleverde video-ervaring, met specifieke, granulaire gegevens over individuele eindgebruikers. Onze uiterst gedetailleerde analysetool helpt u bij het monitoren en analyseren van uw doelgroep, QoS (Quality of Service) en de klantbetrokkenheid, evenals het optimaliseren van de levering via onze SmartSwitch CDN load-balancingmodule. De meetgegevens van YOUBORA Analytics staan aan de basis van beslissingen over uw inhoud, prestatiebewaking van leveringspartners en beslissingen over welke platforms het meest geschikt zijn om in te investeren of mee te integreren.