Amsterdam en Londen, 19 augustus 2020 –  Leaseweb, de internationale hostingprovider, heeft vandaag de benoeming van Marilou van Doorn als Chief Operations Officer (COO) van Leaseweb Global bekendgemaakt. In haar nieuwe rol gaat Van Doorn de operationele processen voor de hele productportfolio van Leaseweb versterken, met speciale aandacht voor de hybride cloud-producten.

“Ik verheug me erop mijn loopbaan bij Leaseweb een nieuwe impuls te geven”, aldus Van Doorn. “Het bedrijf maakt de laatste jaren een sterke groei door, twee keer zo snel als het marktgemiddelde, met een stijging van  22%  van het wereldwijde aantal datacenterlocaties. Hierdoor heeft het bedrijf een uitstekende uitgangspositie om zijn klanten de juiste combinatie van hostingoplossingen en netwerkcapaciteit te bieden die ze nodig hebben om succesvol te zijn. Het brede productaanbod is ook ideaal voor organisaties die hun IT-omgeving tijdens de huidige uitdagende marktsituatie verder willen ontwikkelen. Ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat Leaseweb zijn klanten gedurende deze ongekende periode en daarna zal blijven bijstaan met vakkundige ondersteuning”.

Van Doorn is een ervaren operationeel leider met een passie voor data en uitzonderlijke knowhow van het technologielandschap. Nadat ze haar loopbaan was begonnen in de kunstwereld, raakte ze onder de indruk van de Amsterdamse tech-scene en maakte ze de omslag naar IT. Ze heeft een masters degree in Nieuwe media en digitale cultuur en een MBA van INSEAD.

Gedurende haar carrière heeft Van Doorn in operationele rollen gewerkt als lid van het managementteam van internationale techbedrijven, zoals Wakoopa en Backbase. Dankzij haar werkervaring bij organisaties van uiteenlopende omvang (van start-ups tot wereldwijde enterprises, inclusief twee acquisities) heeft Van Doorn een helder beeld van wat er nodig is om een solide operationele basis te creëren voor een succesvolle onderneming. Haar focus is gericht op operational excellence en klantgerichtheid, waarmee de kloof tussen business en IT wordt overbrugd.

“Het is me een genoegen om Marilou te verwelkomen in haar nieuwe functie bij Leaseweb”, verklaarde Con Zwinkels, CEO van Leaseweb Global. “Ze was het afgelopen jaar bijzonder waardevol voor ons bedrijf doordat ze de processen tussen verschillende afdelingen heeft gestroomlijnd, de operationele kwaliteit en efficiëntie heeft verbeterd en stappen heeft gezet op weg naar een datagestuurde organisatie. Nu de vraag naar hybride cloud exponentieel groeit en wij onze activiteiten in deze richting verder uitbreiden, zal haar expertise van onschatbare waarde zijn”.

Over Leaseweb

Leaseweb is een toonaangevende Infrastructure as a Service (IaaS)-aanbieder. Het bedient wereldwijd 17.500 klanten, variërend van kleine bedrijven tot multinationals. Het dienstenaanbod van Leaseweb omvat include Public Cloud, Private Cloud, Dedicated Servers, Colocation, Content Delivery Network, en Cyber Security Services. Deze diensten worden aangeboden in combinatie met uitmuntende klantenservice en technische ondersteuning. Leaseweb heeft meer dan 80.000 servers in beheer en biedt sinds zijn oprichting in 1997 zijn klanten een infrastructuur aan voor bedrijfskritische websites, internetapplicaties, e-mailservers, beveiliging en opslagdiensten. Het bedrijf beschikt over 19 datacenters in locaties in Europa, Azië, Australië en Noord-Amerika. Deze worden ondersteund door een superieur wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van ruim 5,5 Tbps. Leaseweb biedt diensten aan via verschillende dochterondernemingen, namelijk Leaseweb Netherlands B.V. (“Leaseweb Netherlands”), Leaseweb USA, Inc. (“Leaseweb USA”), Leaseweb Asia Pacific PTE. LTD (“Leaseweb Asia”), Leaseweb CDN B.V. (“Leaseweb CDN”) Leaseweb Deutschland GmbH (“Leaseweb Germany”), Leaseweb Australia Ltd. (“Leaseweb Australia”) en Leaseweb UK Ltd (“Leaseweb UK”). Ontdek meer over Leaseweb op www.leaseweb.com.

UK/NL/DE Media Contact:

Touchdown PR