Amsterdam, Nederland – 18 januari 2023 – Leaseweb Global, een toonaangevende aanbieder van hosting- en clouddiensten, heeft vandaag aangekondigd dat het zijn portfolio uitbreidt om te voldoen aan de toenemende vraag voor cloudcapaciteit en om belangrijke marktsegmenten te helpen om snel hybride omgevingen uit te rollen.

Multi-cloud en hybride cloud is de nieuw standaard, waarmee bedrijven tegelijkertijd profiteren van de schaalbaarheid van de public cloud en het maatwerk en controle van een private cloud. Volgens sommige schattingen zal de wereldwijde markt voor clouddiensten in 2023 uitgroeien tot bijna 600 miljard dollar, waardoor de vraag naar hybride en multi-cloudoplossingen snel groeit. Specifiek voor 2023 voorspelt Gartner dat het op één na grootste, maar snelst groeiende marktsegment op dit gebied, dat van infrastructuurdiensten voor clouddiensten zal worden.

“Leaseweb is als bedrijf 25 jaar geleden in de cloud begonnen, en we versterken onze focus naar waar de cloud zich naartoe beweegt – en dat is hybride,” zei Con Zwinkels, oprichter en CEO van Leaseweb Global. “Meer dan ooit drijft de cloud innovaties aan, en specifieke branches vertegenwoordigen de volgende groeifase. Met onze hybride cloudoplossingen in combinatie met ons geavanceerde wereldwijde netwerk en concurrerende prijs-kwaliteitsverhouding is Leaseweb uniek gekwalificeerd als partner voor bedrijven in AdTech, MarTech, Gaming, FinTech en SaaS.”

De voordelen voor alle markten die Leaseweb bedient zijn onmiddellijk duidelijk. Klanten binnen de AdTech en MarTech profiteren van een platform dat flexibiliteit biedt om te groeien en meerdere projecten te configureren, in combinatie met de resources van virtuele datacenters. Gaming en iGaming profiteren van dedicated rekenkracht die de vereiste hoge performance levert. En gebruikers in FinTech waarderen het Single Tenant-platform, omdat ze geen gedeelde infrastructuur willen of mogen gebruiken. Alles bij elkaar krijgen klanten van Leaseweb de kracht en capaciteiten om hun eigen unieke virtuele infrastructuur op te bouwen, die zich aanpast aan hun specifieke toepassingen.

Leaseweb is een toonaangevende leverancier van Infrastructure as a Service (IaaS)-diensten met een wereldwijd portfolio van 20 000 klanten die uiteenlopen van mkb-bedrijven tot multinationals. Het dienstenpakket omvat onder andere Public CloudPrivate Cloud,   Dedicated Servers Colocation,   Content Delivery Network  en  Cyber Security Services, met uitzonderlijke klantenservice en technische ondersteuning. Leaseweb beschikt over meer dan 80 000 servers en levert al sinds 1997 infrastructuur voor cruciale websites, internetapplicaties, e-mailservers, beveiliging en opslagdiensten. Het bedrijf beheert 25 datacenters in Europa, Azië, Australië en Noord-Amerika, die allemaal worden ondersteund door een superieur wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van 10 Tbps.

Leaseweb biedt zijn diensten aan via diverse dochterondernemingen: Leaseweb Netherlands B.V., Leaseweb USA, Inc., Leaseweb Asia Pacific PTE. LTD, Leaseweb CDN B.V., Leaseweb Deutschland GmbH, Leaseweb Australia Ltd., Leaseweb UK Ltd, Leaseweb Japan KK, Leaseweb Hong Kong LTD en iWeb Technologies Inc.

Ga voor meer informatie naar Taking Leaseweb to New Heights in The Cloud: A Rebrand

Contact:

Derrick Shannon