Singapore – 10 august, 2023 –  Leaseweb Global, een toonaangevende aanbieder van hosting- en clouddiensten, heeft een significante groei in Singapore bekendgemaakt en blijft inzetten op uitbreiding in de regio Azië-Pacific, met investeringen in zowel personeel als infrastructuur. Momenteel werkt Leaseweb voor meerdere klanten in Singapore, waaronder LiquidM, Remerge Singapore en Uptrends.

Leaseweb heeft zijn omzet in Singapore de afgelopen 24 maanden met 300% weten te verhogen, met klanten in gaming, adtech, martech en SaaS die hun aanwezigheid in de markt versterken. Het bedrijf wil dit momentum nu uitbuiten met lokale bedrijven in de regio en investeert sterk in de opbouw van zijn lokale team. De afgelopen 12 maanden heeft Leaseweb zijn personeelsbestand in Singapore verdubbeld met functies in datacenter engineering, sales, klantensupport, in-house recruitment en operationeel werk.

UniHost, een multifunctioneel hostingplatform en klant van Leaseweb, is bijzonder tevreden met de uitstekende diensten die het bedrijf biedt: “Het aanbod aan oplossingen is compleet flexibel, zodat het kan worden aangepast voor allerlei behoeften en vereisten. De oplossingen zijn gefocust op efficiency en garanderen een directe levering, zodat klanten hun producten of diensten snel ontvangen. Door de nadruk op goede support gedurende het hele proces krijgen alle klanten een vlekkeloze, bevredigende ervaring. Deze uitstekende kenmerken maken deze oplossingen ideaal voor klanten die een betrouwbare en veelzijdige oplossing zoeken.”

Voor het eind van 2023 zal Leaseweb zijn personeelsbestand in Singapore nog verder uitbreiden. Het bedrijf werft actief nieuwe medewerkers voor uiteenlopende functies, die de lokale en regionale klanten direct zullen ondersteunen. De helft van de nieuwe medewerkers zal op locatie werken aan operationeel werk en engineering in datacenters, de rest omvat rollen in sales, support en technische levering.

Pieter Kraan, Managing Director bij Leaseweb Asia Pacific: “Een kernaspect van Leaseweb is onze people-first benadering. We zijn een wereldwijd bedrijf met een lokale focus, en onze aanwezigheid in Singapore betekent dat we deze filosofie in de praktijk brengen terwijl we ons lokale team opbouwen. We willen een positieve werkplek creëren voor al onze medewerkers en investeren veel in continue training en ontwikkeling. Hierdoor konden we veel van onze nieuwe collega's in Singapore werven door aanbevelingen van onze huidige medewerkers.”

De bekendmaking volgt op een bredere uitbreiding voor Leaseweb in de regio Azië-Pacific. In het najaar van 2022 kondigde Leaseweb zijn derde datacenter in Singapore aan, naast nieuwe datacenters in Tokio en Sydney. In april 2023 opende het bedrijf zijn vierde datacenter in Singapore, waarmee het totale aantal locaties in de hele regio Azië-Pacific op 10 kwam.

“Onze voortdurende uitbreiding en onze toewijding aan onze klanten en medewerkers laat zien hoe belangrijk deze regio voor ons is”, vertelt Kraan. “Het zijn lastige tijden voor de datacentermarkt in Singapore, met een gebrek aan beschikbaar oppervlak en uitdagende beperkingen in de bestemmingsplannen. Maar het land is onmiskenbaar een belangrijke hub voor datacenters en tekent voor zo'n 60% van de datamarkt van Zuidoost-Azië. Het biedt een ideale poort naar Azië en de rest van de wereld. Daarom doet Leaseweb er ondanks de uitdagingen in de markt alles aan om zijn klanten te verzekeren van voldoende capaciteit in datacenters en om een betaalbare, schaalbare service te bieden op een duurzame manier.”

In december 2023 viert Leaseweb zijn 10e jaar in Singapore als leverancier van de infrastructuur voor essentiële websites, toepassingen en IT-systemen.

EINDE

Over Leaseweb

Leaseweb is een toonaangevende leverancier van Infrastructure as a Service (IaaS) met een wereldwijd klantenportfolio van 20.000 bedrijven van MKB tot enterprise-formaat. Het dienstenpakket omvat onder andere Public Cloud, Private Cloud,  Dedicated Servers ,  Colocation,  Content Delivery Network , and Cyber Security Services met uitzonderlijke klantenservice en technische ondersteuning. Leaseweb beschikt over meer dan 80.000 servers en levert al sinds 1997 infrastructuur voor cruciale websites, internetapplicaties, e-mailservers, beveiliging en opslagdiensten. Het bedrijf beheert 25 datacenters in Europa, Azië, Australië en de Noord-Amerika, die allemaal worden ondersteund door een superieur wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van 10 Tbps.

Leaseweb biedt zijn diensten aan via diverse dochterondernemingen: Leaseweb Netherlands B.V., Leaseweb USA, Inc., Leaseweb Asia Pacific PTE. LTD, Leaseweb CDN B.V., Leaseweb Deutschland GmbH, Leaseweb Australia Ltd., Leaseweb UK Ltd, Leaseweb Japan KK, Leaseweb Hong Kong LTD en Leaseweb Canada Inc.

Ga voor meer informatie naar: http://www.leaseweb.com

Contact:

Melinda Ilagan