Singapore – December 4, 2023 –  Leaseweb Global, een toonaangevende hosting- en cloudserviceprovider, viert vandaag het tienjarige jubileum van zijn activiteiten in Singapore. Het bedrijf levert de infrastructuur achter de belangrijke websites, toepassingen en IT-systemen voor vele klanten in de regio Asia-Pacific, waaronder LiquidM, Remerge GmbH, en Uptrends.

Leaseweb viert het tienjarige jubileum ook met de hernoeming van Leaseweb APAC. Het bedrijf gaat verder als Leaseweb Singapore, wat onderstreept hoeveel organische groei het in de afgelopen jaren heeft doorgemaakt in de regio.

Pieter Kraan, MD van Leaseweb Singapore: “Leaseweb viert tien jaar in de Garden City en ik ben trots op de ongelooflijke groei van de afgelopen jaren. Leaseweb Asia Pacific was de springplank voor onze verdere uitbreiding naar Azië en Oceanië, en het is de afgelopen tien jaar een sterke uitvalsbasis geweest voor onze activiteiten in de regio. We hebben ons in deze jaren snel ontwikkeld en Leaseweb Australia, Hong Kong en Japan opgezet als onafhankelijke entiteiten in de regio Azië-Pacific. De bedrijfsnaam Leaseweb Asia Pacific Pte Ltd laat niet duidelijk zien op welke doelmarkt we ons concentreren. Daarom kondig ik met trots onze nieuwe bedrijfsnaam aan: Leaseweb Singapore Pte Ltd. De verhalen van onze klanten demonstreren de ongelooflijke prestaties van ons team in Singapore, en ik kijk ernaar uit om de komende jaren nog meer te bereiken met deze geweldige groep getalenteerde mensen.”

Eerder dit jaar maakte Leaseweb Singapore bekend dat het de afgelopen 24 maanden in Singapore zijn omzet met 300% heeft verhoogd, en zijn personeelsbestand met 200%. De omzetgroei in Singapore was verdeeld over meerdere sectoren, met klanten in gaming, adtech, martech en software-as-a-service (SaaS), die hun aanwezigheid in de markt versterken.

Het jubileum volgt op een bredere uitbreiding voor Leaseweb in de regio Azië-Pacific. In het najaar van 2022 kondigde Leaseweb zijn derde datacenter in Singapore aan, naast nieuwe datacenters in Tokio en Sydney. In april 2023 opende Leaseweb zijn vierde datacenter in Singapore, waarmee het totale aantal locaties in de hele regio Azië-Pacific op 10 kwam.

Con Zwinkels, oprichter en CEO van Leaseweb Global: “Tien jaar geleden breidde Leaseweb uit naar Singapore om een nieuw hoofdstuk te starten voor onszelf en onze klanten. Met Leaseweb APAC creëerden we een basis voor onze klanten in de regio, maar ook een springplank om te profiteren van de vele kansen in Azië en Oceanië. En inmiddels zijn we zo ver gegroeid dat we het bedrijf nu met trots kunnen omdopen tot Leaseweb Singapore.”

Ga naar https://www.leaseweb.com/leaseweb-singapore-10th-anniversary voor meer informatie.

Leaseweb is een toonaangevende leverancier van Infrastructure as a Service (IaaS) met een wereldwijd klantenportfolio van 20.000 bedrijven van MKB tot enterprise-formaat. De diensten zijn onder andere Public Cloud, Private Cloud,  Dedicated Servers ,  Colocation,  Content Delivery Network , en Cyber Security Services supported Services ondersteund door uitstekende klantenservice en technische ondersteuning. Leaseweb beschikt over meer dan 80.000 servers en levert al sinds 1997 infrastructuur voor cruciale websites, internetapplicaties, e-mailservers, beveiliging en opslagdiensten. Het bedrijf beheert 25 datacenters in Europa, Azië, Australië en de Noord-Amerika, die allemaal worden ondersteund door een superieur wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van 10 Tbps.

Leaseweb biedt zijn diensten aan via diverse dochterondernemingen: Leaseweb Netherlands B.V., Leaseweb USA, Inc., Leaseweb Asia Pacific PTE. LTD, Leaseweb CDN B.V., Leaseweb Deutschland GmbH, Leaseweb Australia Ltd., Leaseweb UK Ltd, Leaseweb Japan KK, Leaseweb Hong Kong LTD en Leaseweb Canada Inc.

Ga voor meer informatie naar: http://www.leaseweb.com

PR Contact:

Melinda Ilagan