Plesk 12 is nu beschikbaar via zes hosting packages van LeaseWeb, in drie bare metal server packages en in drie virtuele server packages. Bestaande LeaseWeb klanten kunnen meteen upgraden naar Plesk 12. Nieuwe klanten wereldwijd kunnen Plesk 12 automatisch installeren nadat zij een hosting package hebben geselecteerd. Met deze productuitbreiding heeft LeaseWeb op de dag van lancering volledig geïntegreerde en installatieklare oplossingen aan zijn aanbod toegevoegd, specifiek ontworpen voor web professionals. De doelgerichte functionaliteit van Plesk 12 gecombineerd met de kracht van LeaseWeb servers, vormt een complete oplossing die voorziet in de behoeften van web professionals. LeaseWeb heeft een specifieke webpagina ontworpen, waar web professionals meer informatie kunnen vinden over het betreffende aanbod.

Verbeterde beveiliging
LeaseWeb hecht veel waarde aan het zekerstellen van een veilige en probleemloze ervaring als het gaat om het toevoegen van nieuwe Parallels producten. Om die reden heeft het bedrijf al in een vroeg stadium een uitgebreid testplan opgesteld. Alle configuratieopties en automatische leverprocessen werden intensief getest door de engineers van LeaseWeb. Ook werd de compatibiliteit getest van Plesk 12 met een variëteit aan besturingssystemen, waaronder CentOS, Debian en Ubuntu.

Tijdens het testen werd duidelijk dat de functionaliteit van Plesk 12 is verbeterd, in het bijzonder als het gaat om beveiliging. “Plesk 12 is voorzien van een significant verbeterde beveiliging,” zegt Marc Burkels, LeaseWeb’s Manager Dedicated Hosting. “Belangrijke beveiligingsfeatures zijn bijvoorbeeld het voorkomen van uitgaande spam en bescherming tegen e-mail interception. De eerstgenoemde feature biedt server beheerders de mogelijkheid om het verzenden van spam te stoppen middels uitgaande e-mail limieten. De tweede feature geeft beheerders de mogelijkheid om gebruikers te beschermen tegen kwaadwillenden die zich voordoen als legitieme bedrijven en hun e-mail proberen te onderscheppen. Dat kan doordat zij het opzetten van vooraf geregistreerde domeinen kunnen verbieden.”

“De verbeterde beveiliging in Plesk 12 biedt ook een innovatief IMAP/POP3 alternatief via Dovecot,” zegt Burkels. “En het heeft de mogelijkheid om mailservice voor individuele domeinen in- en uit te schakelen.”

Maar er zijn nog meer nieuwe beveiligingsfeatures. Plesk 12 biedt bijvoorbeeld ook ondersteuning voor Fail2Ban en ModSecurity, allebei populaire 3rd party beveiligingsoplossingen.

“De beslissing van Parallels om Fail2Ban als intrusion detection oplossing en ModSecurity als firewall oplossing te ondersteunen, is geweldig,” zegt Burkels. “Het zijn beide prachtige toevoegingen voor onze server packages. Onze klanten zullen zich veiliger voelen als ze weten dat netwerkaanvallen afgeslagen kunnen worden door Fail2Ban, en dat zij flexibel en snel beveiligingsinstellingen kunnen implementeren via de firewall oplossing van ModSecurity.”

LeaseWeb is ook blij met de Wordpress verbeteringen en toevoegingen in het nieuwe product van Parallels. Plesk 12 biedt bijvoorbeeld ondersteuning voor Wordpress Toolkit – een tool die gebruikt wordt voor WordPress installatie, waarmee gebruikers meerdere plug-ins, thema’s en installaties kunnen managen vanaf een centraal toegangspunt. Er is ook beveiliging geïmplementeerd voor APS gebaseerde WordPress installaties, in de vorm van aanbevelingen voor beveiligingsverbeteringen die toegepast kunnen worden op nieuwe of bestaande WordPress instances.

Focus op de gebruiker
De Plesk 12 oplossing bevat ook significante verbeteringen op het vlak van gebruikersvriendelijkheid. “Plesk 11 bracht ons al een uitgebreide hoeveelheid nieuwe gebruiksvriendelijke features,” zegt Burkels. “Gelukkig heeft Plesk 12 de vorige versie op dat vlak nog eens overtroffen. Het Plesk 12 ontwikkelteam heeft duidelijk veel tijd besteed aan accountmanagement. In deze versie hebben server beheerders nu toegang een robuust systeem dat ontworpen is voor het faciliteren van alle aspecten op het gebied van site, gebruiker en account management.”

Klantaccounts kunnen van de ene reseller naar de andere worden verplaatst en volledig naar resellers worden overgezet, en vice versa. Server beheerders kunnen nu werkzaamheden uitvoeren namens hun resellers, middels troubleshooting functionaliteit zoals ‘custom comments voor accounts’ en Power User Mode. De laatstgenoemde functionaliteit is een zeer bruikbare feature die gebruikers onder andere in staat stelt om al hun sites te managen via een enkel scherm. De interface hiervan is ook mobielvriendelijk, waarbij het zichzelf aan de juiste schermgrootte aanpast voor zowel hosting klanten als server beheerders.

“In de laatste versie van Plesk heeft Parallels allerlei gebruiksvriendelijke features toegevoegd die het gebruik voor shared hosting overstijgen,” zegt Burkels. “Plesk 12 sluit aan bij de behoeften van zowel web developers als de wat minder tech-savvy gebruikers. Nadat wij de verbeteringen in Plesk 12 met eigen ogen zagen, hebben we besloten om de laatste versie va het Plesk web control panel al op de dag van lancering aam onze klanten beschikbaar te stellen.”

“LeaseWeb is al vele jaren een strategische partner van Parallels,” zegt John Zanni, Chief Marketing Officer van Parallels. “LeaseWeb’s snelle adoptie van nieuwe technologieën heeft ervoor gezorgd dat zij zich vlug kunnen aanpassen aan veranderingen in de industrie, wat heeft geresulteerd in een indrukwekkende groei van het bedrijf. Plesk 12 zal LeaseWeb helpen om nieuwe klanten te winnen en hen completer, efficiënter en winstgevender te bedienen.”