Door toevoeging van het merk Huawei aan LeaseWeb’s dedicated server productlijn, wordt het keuzeaanbod voor gebruikers uitgebreid. Klanten van LeaseWeb zijn namelijk vrij om te kiezen welk merk servers zij willen gebruiken wanneer zij een dedicated hosting oplossing inrichten.

“LeaseWeb’s propositie met een uitgebreid aantal hardware merken om uit te kiezen, is uniek binnen de wereldwijde hosting industrie,” zegt Paul Broekhuizen, Sales Director Huawei. “Die innovatieve marktbenadering zie je ook terug in hun grote voorraad server hardware, tezamen met het enorme volume aan beschikbare netwerkbandbreedte waarmee zelfs de meest veeleisende klanten snel kunnen worden bediend. We zijn blij dat juist LeaseWeb, als een van de grootste hostingproviders in de wereld, ons merk aan hun dedicated server portfolio wil toevoegen.”

LeaseWeb is een van de zes strategische businesspartners van Huawei die met de fabrikant een beursstand deelt tijdens CeBIT 2014, die van 10 to 14 maart plaatsvindt in Hannover. Huawei heeft voor CeBIT ongeveer 1.000 vierkante meter standruimte gereserveerd. LeaseWeb heeft in de beursstand een prominente plek gekregen en de samenwerking tussen beide partijen wordt tijdens CeBIT officieel aan het publiek bekendgemaakt.

R&D gefocust
Huawei is een wereldwijd opererend bedrijf met een Chinese achtergrond. Hoewel de merkbekendheid van Huawei in de Europese en Noord-Amerikaanse server markt nog beperkt is, ziet LeaseWeb de waarde van het Aziatische merk voor de Westerse hosting industrie, naast gevestigde merken zoals Dell, HP en IBM.

“Onze engineering afdeling heeft de Huawei servers grondig getest en de prestaties waren zeer goed,” zegt René Olde Olthof, Operations Director LeaseWeb. “De energie-efficiëntie van de servers was bijvoorbeeld opvallend hoog. Dat sluit goed aan bij onze behoefte om LeaseWeb klanten te voorzien van uitmuntende energieprestaties voor hun dedicated server pakketten. Je kunt zien dat Huawei gefocust is op het leveren van groene technologieën en dat ongeveer 46 procent van hun personeel voor R&D gerelateerde activiteiten wordt gebruikt.”

“Als fabrikant heeft Huawei vele jaren ervaring binnen de server, networking en storage markt,” zegt Olde Olthof. “Het bedrijf is oorspronkelijk evenwel ontstaan vanuit de telecom carrier business, een markt waar business continuïteit en de ‘always-on’ gedachte cruciaal zijn voor een fabrikant om succesvol klanten te kunnen bedienen. Huawei weet dus precies wat kwaliteit inhoudt en je kunt je voorstellen dat de betrouwbaarheid van hun server technologie hoog is.”

Joint marketing campagnes
Huawei en LeaseWeb zijn in de samenwerkingsafspraken tevens overeengekomen om gemeenschappelijke marketingactiviteiten te ontplooien. Middels gerichte campagnes zullen potentiële klanten worden geïnformeerd over Huawei-gebaseerde dedicated server hosting pakketten bij LeaseWeb.

De twee bedrijven zien de gemeenschappelijke deelname aan CeBIT 2014 en de aanwezigheid van LeaseWeb in de beursstand van Huawei als een belangrijke eerste stap in hun promotionele samenwerking. Andere marketingactiviteiten die opgepakt kunnen worden, betreft het creëren van gemeenschappelijke promotiematerialen, het genereren van leads en het opzetten van joint e-mail- en advertentiecampagnes.

“Wij zijn van plan om in nauwe samenwerking met LeaseWeb’s marketing afdeling een variëteit aan verticale markten te benaderen,” zegt Broekhuizen. “Het is ons doel om Huawei’s brand awareness onder businessklanten in Europa en daarbuiten te verhogen. Het gegeven dat LeaseWeb als belangrijke speler in de hostingbusiness ervoor heeft gekozen om onze servers in hun dedicated server portfolio op te nemen, zal er zeker toe bijdragen dat zakelijke klanten overtuigd raken van de hoge kwaliteit van Huawei producten.”
------------------------------------------------------------------------------

Over Huawei
Huawei is een wereldwijde leverancier van informatie en communicatie technologie (ICT) oplossingen met meer dan 150.000 werknemers. Het bedrijf bedient met zijn activiteiten ruim een derde van de wereldbevolking en is actief in meer dan 140 landen. Ongeveer 46 procent van Huawei’s personeel heeft een R&D gerelateerde functie. Middels klantgefocuste innovatie en sterke partnerships realiseert de fabrikant end-to-end oplossingen op het gebied van telecom netwerken, devices en cloud computing, voor een breed portfolio aan klanten waaronder telecom operators, enterprises en consumenten.